Cabin crew

Love story

I somras skulle vi åka iväg till ett av mina favoritställen Mallorca. Vi var fulla av energi och hade höga förväntningar. På flygbussen från Nyköping till Skavsta kliver det på en kille. En mörk, lång och väldigt fin kille. Vi sökte ögonkontakt innan det var dags att hoppa av bussen. Väl framme på flygplatsen syntes han inte till längre. Tills... Vid våran gate står han där igen. Han hade kostym och såg bara sådär goodlooking ut.
Min vän började spekulera i om han åka med vårat plan eller om han bara jobbar där på flyplatsen.
Plötsligt är det våran tur att springa ut till planet. Vi får platserna längst in mot fönstret. Jag tittar upp. Vem kliver in på planet? - Jo, han!  Det tar inte lång stund innan vi startat en konsversation, en lite hackig engelska ( eller om jag får säga : svengelska). Det var en trevlig tur! Innan jag går av planet sträcker han fram en ihopskrynklad lapp i min hand...
En vecka senare står han på flygplatsen och möter upp mig efter landningen. Vi bytte några ord, en kram eller två.
Ytterligare en vecka efter det mötte jag upp honom i Örebro på resecentrum. Hans första gång i Örebro. Vilket blev ett par gånger till därefter.
Idag är det exakt två månader sedan våra blickar möttes.Han har lämnat Sverige. Han befinner sig nu i ett annat land. Många många mil härifrån.Cabin Crew på Emirates var det som fick han att flytta. Jag är så otroligt glad för hans skull att han fick det efterlängtade jobbet .Det var en fin tid!









Puss Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0