Julmarknad:)

Julmarknaden 2008 är här. Helgen som man ska gå flera vändor på stan, i snöväder, bland brinnande facklor, lucia kandidater, och en massa turister. Jag kan inte direkt hålla med om detta i år. Visst vi har lite snö, eller hade när vi vaknade! Nu regnar det, snön är nästan helt bort. Det är brist på folk på stan (trots alla turistbussar från Stockholm som anländer)  och ingen julkänsla alls kan jag säga :( Hm tråkigt..
Men jag hade iallafall trevligt sällskap med mig :D Sandra!
Vi gick och köpte den traditonella Noraglassen, som självklart var av smakerna Saffran, Vanilj och en ny smak av Julmust.  Gott var det! ;)
Jag handlade också en påse med nougat, Hammarbys hemkokta. Smaskigt!

Ikväll ska  jag och Sandra kolla på Mamma Mia. Har inte sett den än.. :/ Det har inte blivit av.. Men de ska bli kul, jag Älskar ABBA!!! Deras musik är Bäst :)  Får se om de blir några tårar inblandade, ska försöka bita ihop. Men de kan vara svårt.. Det återstår att se!

Imorrn är det modevisning på Njuta! Jag ska gå och kika på de:) Först blir de jobb hela dagen till fyra, sen vid nio börjar det. Blir nog en o annan drink också! ;) Hehe..

På tal om Lucia, snart är den häär! För två år sedan var jag en av de sju kandidaterna.
Det var ibland de roligaste jag gjort. Att få sjunga med sina vänner, åka runt till företag och ha det vita linnet på sig, kransen på huvudet , åka häst o vagn, de är nåt jag har med mig livet ut!
Tyvärr blev jag inte Lucia, men jag hade nog minst lika kul iaf! :D Åh det finns inget mysigare än att vara i kyrkan på kvällen och sjunga en massa jullåtar, och bara vänta in julen:)  MISS ! ♥

    


 

Trevlig Helg på er alla!

Puss Sandra







Kommentarer
Postat av: holmberg

har du blivit ryss=)

2008-12-06 @ 21:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0